dinsdag 27 augustus 2019

Heroppakken

 Prachtige dagen verklungeld. Gelukkig is het mooi weer nog niet voorbij.Volgens de voorspellers hebben we nog een week van deze prachtig zonnige dagen. Mogelijkheden te over om de dagen op nuttige en toch aangename wijze te vullen. Ik ga me niet vastpinnen. Ik zie wel. Gewoontegetrouw van binnen naar buiten werken. Van aanrecht, via tuin in het begin van de avond eindigen aan de rand van het zwembad. Eén van de mogelijkheden. Ws de minst onwaarschijnlijke.

 Ondertussen graag wel de innerlijke rust weten te bewaren. Dat bevalt me wel. Af en toe diep inademen om de links en rechts opduikende gedachten weer tot maaiveldniveau te reduceren. Ff alles blanco houden. Daar kunnen enkel mooie dingen uit voort komen, zou ik onder andere omstandigheden denken. Nu is het vrije baan voor de zachte landing van het onvermijdelijke. Ook niet verkeerd.

 Nog een koffie er tegen aan en dan de dag recht in de ogen kijken.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten