maandag 26 augustus 2019

Schatten

 Benieuwd hoe dit gaat verlopen. D'r tikken nu meerdere klokken. In elk geval twee. Eentje richting de vakantie, de andere richting het overlijden van moeders. Gaat dat (net) goed of gaan die twee elkaar dwarszitten. Het eerste aftellen is geheel geregeld, daar hoeft niks meer aan te gebeuren. De tweede countdown kan nog rare slingers maken. Inschatten is moeilijk, zeker als de informatie, die je krijgt, niet consistent is. Dacht bijv. dat de sonde (voeding en vocht) al verwijderd was, maar dat is vandaag pas gebeurd. Op verzoek van mijn moeder. Het ding jeukte. Maar wel of geen sonde is een wereld van verschil in dit soort situaties.

 Of ik nou in de omgeving van Voerendaal zou zitten of hier op het Transsylvaanse platteland maakt volgens mij niet zoveel uit. Doen kun je niks en er dichter op zitten is ook geen garantie voor een betere informatieverstrekking, tenzij je er 24 uur per dag naast zou zitten. Wat ik me niet zie doen.

 Anderzijds is het zo'n moment, waarop je merkt, dat al die prachtige communicatiemiddelen zo z'n beperkingen hebben, mn de geschreven media. Kretologie werkt als een trein, maar als het subtieler bedoeld is, luistert het nauwer en kost het wat geping-pong, voordat je het antwoord hebt, waar je iets mee kunt. En dan ondertussen maar opletten, dat je niet ongewild voor irritatie zorgt, want dan moet je daar ook weer wat mee. Maar goed, we zijn nu waar ik twee dagen geleden dacht te zijn. Dus?? Minimaal 2-3 dagen en dan zou het stervensproces zichtbaar begonnen moeten zijn.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten