donderdag 13 september 2018

Meeslepend

 Op zoek naar de activiteit waaraan ik me uit deze lankmoedige bui kan optrekken. Zonder pit geen pep. Afwas gaat het niet worden. De zooi op het aanrecht geeft geen inspirerend effect vandaag. Misschien koken. Iets met een goeie soep. Het is er weer bijna de tijd van het jaar voor. Waar zou ik voor gaan? Kippen? Groente? Net nog een cantharellen-crême soep gemaakt, die het niet echt was. D'r zat een bittere nasmaak aan, volgens mij door het (te lange) verblijf in de diepvries. Ja, met de inhoud van de diepvries in 24 moeten we ook nog steeds iets. Ik doe wel moeite maar vergeet het nog makkelijker.

 Ik denk, dat ik de goulash maar even laat zitten en een blik in die diepvries ga gooien. Bonen, kip, gehakt. Straks, als Mariana er is. Ook de diepvries is een familietoestand en niet alles, wat daar inzit, is voor ons bedoeld. Iets om gek van te worden. Tenminste voor mij en zo ongeveer het belangrijkste punt wat straks, als de schuur af is, hier geregeld kan worden: plek voor een eigen grote diepvries naast de minstens zo belangrijke eigen wasmachine. Eigen beheer!! Ik snap niet dat mensen zich het geëmmer met anderen vrijwillig aandoen en dan nog familie ook.

 Maar ik dwaal af. Past wel bij de nog steeds heersende onbestemdheid. Verder met het zoeken naar zingevende bezigheden.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten