maandag 24 september 2018

Boeken

  Een ervaring rijker. Van die verrijkingen waar ik niet om zit te springen. Vliegticket boeken. Mocht het nog bestaan, dan gelden die twee-tientjes aanbiedingen in elk geval niet voor de plekken, waar ik me van bedacht heb om naar toe te gaan. Maar goed een paar honderd euro zijn nog steeds geen paar duizend euro en ook dat kan met gemak op het traject, waar ik naar heb zitten kijken.

 Maar ik dacht laten we niet te krenterig zijn en 'ns in de business class stappen. Qua prijs was het niet geheel schokkend. Maar toen ik op het gekozen traject, dat helaas alleen met een tussenstop afgelegd kan worden, de stoelen op het eerste deel van het traject wilde reserveren, moesten we met z'n tweeën met één stoel genoegen nemen, want meer plek was er niet in de business class. Meer nieuwsgierig dan geïrriteerd de telefonische hulp gebeld voor het online boeken. Bezet. En dat meer dan een uur. Maar soit, er was ook nog zoiets als een chat service. Die gaf na invullen van mijn gegevens en vraag netjes aan dat het bericht verzonden was en hield dat eindeloos vol. Dat werkt dus niet. En we praten hier niet over een krentenkakker als Rynair maar we hebben het over Lufthansa.

 Inmiddels had ik het boekingstraject al tig keer doorlopen, heb die business toestand maar laten zitten en een soort economy+ geboekt. Scheelt een paar kratten op een borrel èn, niet onbelangrijk, het systeem liep er niet in vast. Maar bij de Lufthansa zijn ze dus mooi ettelijke honderden euro's misgelopen. Mag voor hen hopen, dat dit geen dagelijkse score is. Zo royaal zijn de marges in de luchtvaart niet als ik het goed begrepen heb.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten