donderdag 20 september 2018

Bomvol

 Sibiu heeft een luxeprobleem. Ruim een half uur rondgereden voordat ik per toeval een vrijkomende parkeerplaats direct weer kon bezetten. Parkeergarages zijn ondingen, maar hier missen er een paar. De autovrije pleinen en laat-Middeleeuwse straatjes bieden niet voldoende plek voor al die tegenwoordige vierwielers met motor ipv paard.

 Het viel me mee, dat niet alle garagepoorten waren geblokkeerd maar verder stonden de auto's op de meest onmogelijke plekken. Toch niks bijzonders vandaag, volgens mij. Het Oktoberfest is begonnen, maar die drukte begint pas aan het eind van de middag. Op het parkeren na hoor je mij niet klagen. Veel te zien. Nog steeds de nodige toeristen, maar eigenlijk is de lokale bevolking voor mij ook een soort toerist, zeker de zigeuners in hun verschillende soorten en kleuren.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten