donderdag 13 september 2018

Afwerken

 Nog anderhalve dag te gaan en dan zou het dak gepiept moeten zijn of vrijwel tenminste. Met nog vier lucarnes te gaan heb ik er een zwaar hoofd in. Maar, maar echt, het werk wordt mooi uitgevoerd. Als je alleen het resultaat in ogenschouw neemt, kun je weinig anders dan je pet afnemen,. Ik zou het ze niet na doen en dat is toch een aardig criterium.

 Natuurlijk valt er het nodige af te dingen. Aan kritiek is geen kunst aan en ik ben daar erg goed in. Ik zou mn schoner en netter werken. Rommel maken is onoverkomelijk, maar je kunt het op zo'n manier doen, dat het makkelijk opgeruimd kan worden. Nu is 'opruimen' al een woord, dat de werkers tamelijk Chinees in de oren moet klinken, maar het ook nog vooraf zo aanpakken, dat je er achteraf gemak van hebt, zal met een buitenaardse beleving overeenkomen.

 Morgen de aannemer maar weer inseinen, mag hij zien hoe hij de boodschap weet over te brengen. Zoiets als een centimer steenstof op een ademende dakfolie is niet alleen als idee verstikkend. Misschien bedenken ze het ook zelf, maar daar ga ik vooralsnog niet vanuit. Ondertussen de bier voorraad aanvullen, want ook moregn wordt het weer een prachtige dag.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten