donderdag 29 april 2021

Smeren

 Wat is politiek toch een smerige woordspielerei. Rutte mag voor de tweede keer zijn nek uit de strop (proberen te) kletsen. Rutte's eigenzinnige interpretatie van correct/volledig/maximaal versus niet-correct/onvolledig/minimaal aan de kamer verstrekte informatie. Een paling in een emmer snot. Niet mijn wereld. Volgens mij geilt die man op het bespelen van de kamer, die hem in feite zou moeten controleren.

 En dan die methode van alles eerste erkennen, schokkend vinden, etc maar dan aan de randjes beginnen te knabbelen om het geheel een voor hem gunstige vorm te geven. Stroop smeren en zorgen dat het spul in de mond terecht komt en dan vrgn "Lekker hè? Heb ik gemaakt."

 Het is binnen de tijdspanne van een paar weken het tweede kamerdebat, dat ik live volg. Nooit eerder gedaan. Kan me dat alleen herinneren van mijn moeder, die daar soms mee bezig was. Die debatten waren volgens mij op Tv en het was toen zeker geen vanzelfsprekendheid, dat ze uitgezonden werden. Daar moet reden toe geweest zijn. Welke dat waren, staat me niet bij.

 Waarom het me trekt, is mezelf niet helemaal duidelijk. Ik denk, dat het de verbazing is over hoe de politiek werkt mn gebaseerd op de manier hoe de laatste kabinetten en mn de MP Rutte zich onder vele zaken uit heeft weten wringen. De onderste steen van het boven Oekraïne neergehaalde vliegtuig, het referendum over de mogelijke toetreding tot de Eu van de Oekraïne en een vrijwel eindeloos 'Etc'.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten