vrijdag 30 april 2021

Ei, ei

 Voor het moment staat de teller op 163. Daarmee was de grote pan vol en daar moeten we/Mariana het mee doen. Niet zoals vorig jaar over twee pannen verdelen. Toen zat ik volgens mij over de 200 stuks. Volgend jaar nog verder naar beneden. Ik weet niet waar ik het op baseer, maar 120 lijkt me als verftotaal een mooi aantal. Zes weken lang 20 eieren/week sparen en de rest gebruiken of weggeven. 
 
 Voor ze kleur krijgen zijn er vast nog een paar afvallers, die het koken niet ongeschonden overleven, maar ik denk, dat we de 150 om te verven wel halen. Nu over het lam buigen.

 Update (14:45): 153, hebben een kleurtje gekregen, vier enkel geschikt voor een omelette en tien stuks gekookt maar te zeer gebarsten om te verven. Paastaak nummer 1 is volbracht.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten