maandag 12 april 2021

Afpassen

 Lekker bezig. Het spitten na de eerste strekkende meter gelaten voor wat het voor het moment is en met het fundament voor de kas aan de slag gegaan. Globaal de positie en omvang bepaald. De composthoop deels moeten afgraven En ineens ging me een licht op. Na dagen piekeren hoe ik het beste de boel zou kunnen uitzetten. Lengte, Breedte, Rechte hoeken. Gelijke diagonalen. En dan kijk je naar een kaal stuk absoluut niet waterpas gelegen bodem. Krab, krab.

 Maar volgens mij kan het ook anders. De basis, die op het fundament moet komen te staan, heb ik. Dat zijn zes alu-profielen, die enkel in elkaar geschroef hoeven te worden en dan kan ik ze ter plekke neerleggen en met de juiste maten het fundament afzetten. Wel nog op de lijn van de percelen letten. Niet dat de kas straks een (te grote) afwijking naar links of rechts vertoond. Ook op gelijk diagonalen letten. In de aan elkaar geschroefde rechthoek zal vast nog voldoende beweging zitten om daar van af te wijken. Maar stukken minder gepiel om het uit het niets voor elkaar te boksen. Ik was al tevreden en nu ben ik het ook nog met mezelf.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten