zondag 25 april 2021

Anders (?)

 Gisteren lag ik al een uur uitgeteld in bed. Vandaag ben ik net een uurtje binnen uit de tuin. Gisteren stond ik in in een dikke trui onkruid te trekken en had het koud. Vandaag bezig geweest in een T-shirt en vandaag was het frisser dan gisteren. Rare zaken. Blij toe, dat ik vanochtend om zeven uur naast mijn bed stond en verder de hele dag bezig ben geweest.
 
 De acht percelen, die vorig jaar al in gebruik zijn geweest, naderen hun voltooing qua bewerken. Nu resten enkel nog de braak liggende delen en de kas. Met die nog 'nooit', dwz niet door mij bewerkte delen mag ik wel opschieten anders zijn ze straks te hard om fatsoenlijk te bewerken. Met die kleihoudende bodem is het hollen of stilstaan. Je zakt er in weg of moet aan de slag met een pikhouweel.

 Morgen een begin maken en verder met zaaien. Wat dat zaaien betreft valt me de groei van de tomaten en pepers in de kweekbak een beetje tegen. Waren de pepers/paprika's erg laat schieten de tomaten na een aanvankelijk voortvarend begin nauwelijks meer op. Sterker nog er vallen er af. Wat kun je nou verkeerd doen in zo'n kweekbak met daglichtlampen en verwarming??

Geen opmerkingen:

Een reactie posten