zondag 11 april 2021

Dompert

 Waar het aardappelperceel in iets meer dan een halve dag was omgewerkt, gaat wat ik vandaag in één dag dacht te doen een dag of drie kosten. Kan me niet herinneren, dat dit stuk vorig jaar ook zo'n ramp was. Misschien later in het seizoen aangepakt? Zou kunnen schelen. Nu hoor ik bij iedere spade die ik omhoog haal een zuigend geluid in de grond en vaak zijn de bovenste 10 centimer acceptabel en is het daarna zeiknat.

 Het klein maken van die kluiten, tenminste het pogen dat te doen, is het meeste werk. Dit is niet de manier om enthousiast bezig te blijven. Zit nu op eenderde of zoiets. De rest zie ik morgen wel. Ik ga wat anders doen. Het spitten is tenslotte maar één van de mogelijke bezigheden in de tuin. Een belangrijke zo aan het begin van het seizoen, maar niet de enige. Het mooie weer onbenut laten zou zonde zijn. In Spanje schijnt weliswaar ook de zon, maar dat is toch anders.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten