woensdag 7 april 2021

Eindelijk!!!

 Nog één nachtje slapen en dan is het zover, dan kan ik mijn truck het Iberisch schiereiland opsturen. Het enige serieuze nieuwtje in mijn afgelopen afwezigheid. Morgen in het begin van de avond storten zich enige honderdduizenden virtuele truckers op de uitbreiding van het wegennet naar Spanje en Portugal. Ik zal me verre houden van die beginchaos. Ook zonder erbij te willen zijn als de servers bijna staan te roken dank het enthousiasme van de gemiddelde ETS'er zal de download een behoorlijke tijd in beslag nemen. Misschien ouderwets in de nacht laten afhandelen, zoals ooit, vroeger in een ver verleden als je een paar Mb wilde overhalen?

 Ik ga het ergens in de komende dagen wel doen. Ik ga geen weken wachten en een eind weg twijfelen zoals ik bij de uitbreiding richting Turkije heb gedaan. Ik verwacht meer nieuws van deze al zal de hoofdmoot 4-baans asfalt zijn en dat is echt overal hetzelfde. Meer van hetzelfde. Wat wil een mens meer? Nieuw maar vooral toch herkenbaar, haast vertrouwd. Het zal wel met de leeftijd te maken hebben. Niks geen nwe, grotere, nog moeilijker klein te krijgen monsters. Afslagen, snelwegen, tolpoorten, bedrijfsterreinen. Cruisecontrol, tanken, pauzeren en op tijd de opgelopen schade laten herstellen.

 Herkenbaar. Noem het saai. Zoals die nieuw trui minstens zo lekker moet zitten als die oude, die na jarenlange trouwe dienst echt niet meer kon. Niet meer wennen. Niet meer aanpassen. Van het ene warme bad in het andere.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten