zondag 6 december 2020

Zoetig

  .... ergens in een flat, net verhuisd wil ik naar de plee. Daarvoor moet ik op de galerij zijn. Het is enige tientallen meter lopen. Iedere keer als ik denk "Nu kan het", schiet er iemand net voor mij het toilet in. Bij de zoveelste terugkeer in mijn flat, staat in de hal een dame haar jas uit te trekken en weg te hangen alsof ze thuis is. Ik vrg haar of ze zich niet vergist. Waarop ze schrikt. Ik bied haar iets te drinken aan en we gaan ergens aan tafel zitten. Al pratende zegt ze me te kennen en ook zij komt mij bekend voor.

 Zo zitten kletsen worden we overvallen. Een stel gemaskerde types willen mijn honing. Ik laat ze hun gang gaan. Na hun vertrek komt een buur me vrgn of alles oké is en vertelt dat die bende iedereen in de flat terroriseert. Of ze alles hebben meegenomen. Ik controleer mijn voorraadskast en constateer dat ze daar niet zijn geweest. Meerder grote 2-3 ltr potten staan onverdekt te pronken ....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten