maandag 21 december 2020

Op jacht!

 Had ik maandag toch rustiger ingeschat. Het leek verdomme wel zaterdag of zondag. Alsof iedereen vrijaf had en naar hartelust liep te winkelen. Ik begreep nu bijna, waarom ik met een mondkapje om moest lopen. Hoe druk het ook was (mn buiten de supermarkten), het aanbod blijft behelpen. Geen wild. Kip en kalkoen als enige gevogelte. Weinig speciale vis. Voor vis zou ik sowieso op donderdag moeten gaan in de hoop, dat dan nog iets te krijgen is. Bij de Auchun stond de houdbaarheidsdatum erbij. Alleen de Dorade hield het uit tot de kerstdagen. Maar dat zou mijn eerste keus niet zijn. Kortom weinig speciale dingen in de betekenis dat je het anders niet of niet zo makkelijk kunt krijgen.

 Ik zal het ongetwijfel al eerder verzucht hebben, Op dagen als deze moet je in Frankrijk zijn. Oesters, St. Jacques schelpen, kreeften en krabben, ree, zwijn, hert, fazant, kwartels, eendelevers noem het op. Hier is het letterlijk gewoon meer van hetzelfde. Wat indrukwekkender gestapeld maar daar houdt het bijzondere mee op. Het zwijn zal varkensvlees worden met een berg kruiden, wijn en port. Omdat ik geen zin heb om donderdag het risico te lopen, dat ik voor nop 100 km rij, wordt de vis diepvries of gerookt. Het verse groentenspul moet van de Penny komen. Dat is donderdag nog wel te doen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten