woensdag 9 december 2020

Strikter?

 Welke kant gaat het op? Het hangt nu al een tijdje in het midden. Niet goed, niet slecht. Soms denk ik "Laat dat ook maar ff zo" om me niet veel later sloom en stuurloos te voelen. Het aanpakken van een grote klus zie ik niet zitten met de feestdagen voor de boeg. Daar kan het niet in zitten. Maar ook zonder grote klussen is er meer dan voldoende te doen en beperk ik me tot het strikt noodzakelijke. Ik doe bijv. niet wat allang gedaan had kunnen worden en hoe minder je doet, hoe meer dat opvalt.
 
 Die zelfbeperking is nieteens zo bewust. Het is meer dat wat terugblikkend iedere dag weer opvalt. 'To do'- lijstjes maken gaat me te ver. Alles maar laten waaien is anderzijds misschien toch niet zo'n goed idee. Ik gun me blijkbaar geen kerstvakantie.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten