zondag 13 december 2020

Aantrekkingskracht

 Afgezien van enige dubbelheid in het gevoel heb ik gisteren genoten van een heuse verplichtingenvrije dag. Veel meer dan een beetje door Europa trekken heb ik niet gedaan. Baal nog steeds wel een beetje van het uitblijven van de uitbreiding van ETS2. Maar laat ik eerlijk zijn, langer dan een paar weken duurt die lol niet en dan is het nwe deel net zo'n gesneden koek als de rest van het spel.
 
 Nou we het toch over koek hebben ... Nee, daar ga ik het nièt over hebben. Na de 20ste weer, nu ff niet. Behalve het truckeren gisteren ook tijden blijven hangen op de website 9gag.com. Naar het schijnt ooit voor grappen bedoeld, is het nu een samenraapsel van wat men ook maar kwijt wil. Foto's, video's, spreuken, ervaringen, opmerkingen, kanttekeningen, waarnemingen etc. Een mix die op de een of andere manier trekt. Hoewel je snel meer dan 95% al een keer gezien hebt, blijf ik kijken en scrollen.

 Het kan niet de verwachting van iets nieuws zijn. Je weet na de eerste paar meter dat weinig nieuws zal volgen. Je slaat dezelfde items over als de vorige keer en de items, waar je bij blijft staan, heb je vrijwel zeker al een keer bekeken. Je zou denken, dan switch je naar een andere website of gaat gewoon iets anders doen. Maar nee, dus. Raar fenomeen. Zelfs met de wetenschap hoe het werkt, is het iedere keer weer raak. Het gebodene appelleert schijnbaar ergens aan, maar aan wat?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten