Vanmiddag de winter- cq sneeuwbanden op de voiture laten leggen. De rest van de dag is nog blanco. Als de winters trouwens zo blijven als de afgelopen paar jaar en wij niet met verplichte regelmaat de weg op moeten, ga ik bij de volgende bandenwissel naar all-weather/season gevallen. Van dat gewissel krijg ik een sik en zie ik dat het gesneeuw heeft en wilde ik bijvoorbeeld naar Sibiu, dan sla ik het wel een dagje over. En die ene keer dat alles verijzeld is, zou ik ook met winterbanden niet de weg op gaan. Ze zijn niet voor bevroren wegen bedoeld maar voor meer vat op de weg bij sneeuwval.
Mijn winterbanden zijn aan vervanging toe en hetzelfde geldt voor mijn normale (regen)banden. Dat zijn 8 (!) banden, een kleine rib uit mijn lijf. Dus in het voorjaar maar beginnen met mijn voornemen. Mariana heeft nog ff, die maakt nu ze niet meer werkt minder kilometers, spaart haar auto en laat zich het liefst chaufferen.
Vrg me ineens af hoe dat bij vrachtauto's gaat, mn die 18m gevallen zoals mijn Volvo. Ik neem aan, dat die niet alle banden vervangen. Dat zouden een berg banden zijn met al die dubbele wielen. En vervangen soit, maar waar laat je de versie die je op het betreffende moment niet gebruikt? Dat is bij mij al een probleem met twee auto's en acht banden. Misschien hebben ze wel allang speciale banden, die het hele jaar door worden gebruikt en zo niet, dan zullen ze alleen die banden vervangen die op de aandrijving zitten. Toch? Een aparte wereld. Gelukkig kent ETS2 geen seizoenen. Nog niet.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten