woensdag 16 december 2020

Veerkracht

 Twee glazen wijn bij de lunch en het kost me weer moeite om niet rechtop in slaap te vallen. Ben ik de alcohol gaan minderen, omdat ik het niet meer verdraag. Of verdraag ik het niet meer, omdat ik ben gaan minderen? Het laatste past in het 'no use, lose' principe. Het voert te ver om in deze de lat hoger te leggen enkel om het incasseringsvermogen in stand te houden. Dat wordt bijv. wel aangeraden bij je conditie of lenigheid. Ik kan natuurlijk ook standaard een verlate siësta in plannen. Dat wordt in deze tijd van het jaar een avondronde met de honden in het schijnsel van de zaklantaarn. Niet echt waar ik naar streef.
 
 Helder momentje! Als ik wijn nuttig bij de lunch zit ik aan het eind van de middag te knikkebollen. Bewaar ik de wijn voor bij het avondeten zit ik later op de avond bijna rechtop te slapen. Misschien dan maar de wijn bij het ontbijt nemen? Mocht dat problemen geven aan het eind van de ochtend, heb ik ruimte zat om aan een siësta toe te geven. Het spaart nog een lunch uit ook. Wat weer zo zijn voordelen heeft bij het gevecht tegen de kilo's. Ik dacht altijd, dat het leven minder gecompliceerd zou worden naarmate je ouder wordt. Ik begin aan dat idee te twijfelen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten