donderdag 31 december 2020

Wereldvreemd

 Magere blogfinish de laatste dagen van het jaar. Alles en iedereen schrijft, podcast en sociaal-mediaat zich een slag in de rondte met terugblikken op 2020 of licht selecte gebeurtenissen eruit. Ik heb gisteren de deur van de truckerscabine achter me dichtgetrokken en heb het echte leven gelaten voor wat het is. Geen van beide loopt weg. Ik kan kiezen en digitaal ook nog eens uit twee parallel lopende versies van Europa's wegennet. Daarbij voor het eerst sinds mijn verslingering aan het spel opgelopen tegen wat zo lekker 'bug' heet en dat gelijk in meervoud.

 Bij een stevig ongeluk (lantaarnpaal of, zoals gisteren een helicopter die mij de weg blokkeert) blijft het programma haken en kom ik niet meer weg. Daarbij blijft de truck als een dekkende reu heen en weer rammelen. Afbreken en laden van een eerder moment is de enige oplossing.
 
 Nummer twee is 'leuker' en heb ik herhaald om te zien of het toeval was. Wat niet het geval bleek. Bij de grenscontrole van  Szeged wordt je soms gevragd om een extra inspectie te ondergaan. Stelt niks voor maar levert een boete op, als je het verzoek negeert. Netjes gedaan dus wat gevraagd werd en dan gebeurd er niks meer. Ik sta te staan en wacht op de mededeling dat ik door kan gaan. Die mededeling komt niet. Er zijn ook geen politieagenten te zien, die er anders wel stonden. Enkel 'ESC' verbreekt de 'betovering' en laat je verdergaan alsof er niks aan de hand is geweest. Benieuwd of dat op meer plekken gebeurd.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten