zaterdag 19 januari 2019

Wantrouwen?

 .... onverwachts bezoek van mensen, die ik deels herken als klasgenoten maar ook als zwerver van de straat. Enthousiast vrolijke bende, die zichzelf uitnodigt om binnen te komen. Enigszins beduusd laat ik het over me heen komen, maar vrg ze geduld te hebben, omdat ik de honden moet uitlaten. Gaande de wandeling bekruipt me het gevoeld, dat de bende bezoekers misschien wel mijn huis overhoop haalt opzoek naar dingen van waarde en verdwenen is als ik terug kom. Onrustig en gehaast keer ik om. Moet me door mensenmassa's heen wurmen om thuis te komen. Daar blijkt eerder het tegendeel het geval. De tent is opgeruimd en schoongemaakt, wat ook voor de inhoud van de koelkasten geldt, waarbij de diverse verpakkingen netjes in de daarvoor bedoelde vuilnisbakken terecht zijn gekomen. Desondanks vrg ik of ze nog iets willen eten. Waarop enthousiast bevestigend wordt gereageert. Of ze me kunnen helpen met het koken .....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten