donderdag 10 januari 2019

Slaapplek

 Gisteren de hele avond verdaan aan het zoeken naar een hotel in Lissabon. Dure stad waar blijkbaar de verhouding toeristen/bezoekers en hotelaanbod niet in evenwicht zijn. Voor een beetje hotel niet al te ver uit het centrum moet je al gauw meerdere honderden euro's voor een nacht neertellen. Hoef geen probleem te zijn, als je die hebt èn daar ook een fatsoenlijk grote kamer met goede voorzieningen tegenover staat in een hotel wat weet wat service is. Die combi moet je dus echter met een vergrootglas zoeken.

 Aan de presentatie ligt het niet, maar wat zegt een website. Dus terugkoppelen naar Booking.com of Tripadvisor. Nu zeggen die waarderingen ook weer niet alles. Volgende stap is kijken naar de verhouding slechte en goed recenties. Tenslotte mn de slechte recenties lezen. Vaak zijn dat reacties van mensen die klagen over een ontbrekend welkomsdrankje of een beetje stof achter het toilet of werkelijke pechvogels. Niet ter zake doende dus. Nu kwamen echter vrij consequent dezelfde opmerkingen voorbij. Klantonvriendelijk, slechte service, kleine kamers, karig ontbijt, nietwerkende of erg lawaaierige airco, gedateerde inrichting en onderhoudsbehoeftig èn te duur voor wat geboden wordt cq de sterren niet waard. En heel vaak bijna alles bij elkaar.

 En ik kijk niet in de toeristenklasse. Maar misschien moet ik dat eens gaan doen. Een kamer waar je je koffer nauwelijks kwijt kunt, laat staan je kont keren is niet zo'n probleem, als die schoon is, rustig gelegen, het personeel vriendelijk en geen 250 euro of meer per nacht kost. Maar misschien heb ik er een gevonden. Niet al te duur, goed gelegen, een beetje aan de krappe kant maar voor de rest schijnt het allemaal te kloppen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten