maandag 14 januari 2019

Vertraagd

 Maaaaaandag. Ochtend. Waar ik gisteren geen zin in had vandaag wel gedaan. Heerlijk met de honden de heuvels op ondanks dat het weer redelijk laat was, voordat ik mijn ogen opsloeg. Je zou dan denken, dat de honden enige dankbaarheid aan de dag leggen. Maar dat is te menselijk gedacht. Twee van de drie hadden zelfs geen zin om aangelijnd te worden op de terugweg. Onder normale weersomstandigheden, dwz niet winters had ik met iets langer dralen op de heuveltoppen Rosa ws nog wel aan de lijn gekregen, maar van Prada was snel duidelijk, dat ze vandaag de hort in eigen beheer op wilde. Ik herken het. Nu nog uitvinden wat het triggert.

 Al met al aan de koffie op een tijdstip, dat je in Frankrijk aan de aperitief zou zitten. Geen blogrust in mijn hoofd, kookgedachten dringen zich op. Wat gaat de lunch vandaag worden? Wat heb ik in de koelkast liggen? Waar heb ik zin? En dan is er nog het invullen van de week. Het opstarten van het jaar wat vorige week in vakantiereserveringen is uitgelopen. Die uitvlucht is dus verbruikt. Maar we zijn niet voor één gaatje te vangen, dus geen garantie dat het deze week allemaal wel goed komt. Je tegenstander vooral niet onderschatten.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten