zondag 20 januari 2019

Achteroverleunen

 Op tijd naar bed, te laat eruit. Een foute zaterdagavond en een goed begin van de zondag. Drukke nacht. Nog eens een keertje bezig geweest met waterlekkages in huis. Regenwaterlekkages. Da's een gouwe ouwe van laaaaang geleden. Van de hele 2 meter bedbreedte, die me vannacht ter beschikking stond, maar hooguit de helft gebruikt.. Niet overdwars van de gelegenheid gebruik gemaakt. Netjes op mijn plek gebleven.

 Tot mijn verbazing was het al licht, toen ik voor de derde en definitieve keer mijn ogen opsloeg. Geen kik van de honden gehoord of er in elk geval niet wakker van geworden. Ik geloof, dat ik mijn dagje in dezelfde sferen als gisteren ga beleven. Of ga ik direct terug naar bed? Ik zou zo weer slapen, volgens mij. Dat is me te bar, denk ik, hoewel er ook direct iets knaagt. Een kind bij de onverwachts openstaande snoepkast. Doe ik het of doe ik het niet?

 Gisteren trouwens begrepen dat die cursus niet alleen dit weekeinde maar ook de volgende 4 of 5 nog gehouden gaat worden. Lijkt me te lang als ik Mariana en haar collega's zo inschat. Zal me wel al eerder vertelt zijn, maar is niet blijven hangen. Het maakt dit weekeinde minder eenmalig maar geeft het ook iets royalers, een overvloed aan ruimte voor ondeugdheden. Met een beetje plannen hoef ik me dan niet zoals vandaag nog met de was bezig te houden.

 's Avonds de deur van de tuinkamer oplaten voor de honden, zodat die 's ochtends hun gang kunnen gaan, een champagnekoeler met vulling naast mijn bed. Nog iets met hapjes en dan is het voor het eerst in jaren, dat ik de aanwezigheid van een Tv mis. Tv en een schijfjesspeler, blu ray ongetwijfeld. Want wel de gewenste film en niet aangewezen zijn op wat er toevallig aangeboden wordt.  En nee, niks streamen, hebben! Niet nog weer een plek waar het doorgeven meer in de verkeerde dan in mijn richting gaat. Wat een vooruitzichten.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten