dinsdag 8 januari 2019

Overdrijven

 Min 20 zou het zijn geweest. Dat waag ik te betwijfelen. Ook niet voor de hand liggend met de mist buiten. Het is nu wel witter dan wit met de vele millimeters dikke ijskristallenbedekking van alles wat niet onder de sneeuw bedolven was. Volgens mij zijn de -15 zelfs niet bereikt. Mijn neusharen hebben vanochtend nauwelijks last gehad van ijsaanslag. Dat had bij -20º zeker het geval moeten zijn. Maar het klinkt leuk natuurlijk.

 Ondertussen sneeuwt het alweer. Die voorspelde zon zie ik vandaag niet (ver)schijnen. Over de gehele linie zijn de temperaturen voor de komende twee weken naar beneden bijgesteld. Maar nog steeds nauwelijks dubbele cijfers. Van die twee meter sneeuw in Oosternrijk had ik wel een half metertje willen hebben. Ik hoef niks, moet niks, kan lekker binnen blijven zitten, had er dus ten volle van kunnen genieten. We hebben nog 6-8 weken kansen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten