donderdag 28 juli 2016

Warrig

 Hoe zal ik het benoemen? Een verkeerde bandenwissel à la de F1? Of is in wielerjargon de ketting er af? Welk naampje je er vergelijkend ook opplakt, ik ben terug bij 'Af', 200 euro, of wat dokt/kost dat tegenwoordig, opnieuw beginnen en de opgelopen terugslag wegwerken. Dat is een erg oude koe, die hier onverwachts de sloot verlaat. Na de weken in de Tropen geen last van gehad. Zoek de 10 (?) verschillen! Kan me dat vanaf hier sowieso niet herinneren. Nu ben ik nauwelijks weg geweest, sinds ik april 2015 de ommezwaai heb gemaakt. Ja, eenmaal met een technisch-medisch mankement. Die trip was bijna surrealistisch en dus hors-categorie. Nee, ik ken het alleen van weggaan en terugkeren op LpM. Zoek de overeenkomsten!

 Jammer. Weer iets wat ongewild heeft weten mee te liften. Mijn humeur is om op te schieten. Mijn animo zoek. Enthousiasme zwaar onderkoeld. En hier heeft Magere Hein geen vinger in de pap. Die speelt geen rol van betekenis. Misschien zelfs minder dan normaal het geval is.

 Het kan nauwelijks anders, dan dat het iets met 'tegenvallen' te maken heeft. Was het in Frankrijk de plek, waar ik niet meer wilde zijn, maar er wel naar terug moest (honden, onderhoud, aanwezigheid, etc.), hier lijkt me dat stug. 'Terug in de rommel', daar kan ik me iets bij voorstellen, maar dan is de reactie erg overtrokken. Als dat over twee jaar nog steeds het geval zou zijn, die rommel, zou ik er begrip voor kunnen hebben. Nu niet. Wat dan?

 Iets moet in staat zijn om een behoorlijke mate van afkeer in me op te wekken. Het voelt als een vegetariër, die gedwongen vlees moet eten. Of, laat ik het bij mezelf houden, tripes voor mijn neus staat en iemand een pistool tegen mijn slaap drukt. Ik wil niet, want het staat me tegen. Wat loopt er niet naar wens? Breek me de bek niet open .... Ok, maar dan op een manier, die de normale irritatie overstijgt? Of is het gewoon het hele zwikkie bij elkaar. Laat ik het daarop houden, maar eigenlijk geloof ik dat niet.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten