woensdag 27 juli 2016

Tijdig

 Zó, daar zitten we weer. Zelfgemaakt ontbijt, Roemeense platteland en nog bezig met de koffie. Geen wit damast op tafel. Een oude, hijgende hond aan mijn voeten. En een van ondeugd barstende jonge kat overal en nergens. De plek waar het klokje tikt zoals het nergens anders doet. Overdrachtelijk dan, want hier tikt niks en zeker geen klokje. Ze hangen en staan d'r wel, maar lopen niet. Genoeg ingebouwde tijdwijzers. In de ovens, de CV-ketel, magnetron, afwasmachine en natuurlijk laptop, tablet en foon. Elk auto heeft er een en ik ben zeker, dat ik nu nog een paar plekken over het hoofd zie. Ik snap dan ook absoluut niet waarom een horloge -gezien het overweldigende aanbod- nog steeds zo'n gewild artikel is.

 Hoe gaat dat? Je pakt de telefoon om iemand te bellen en kijkt dan op je horloge hoe laat het is, terwijl de tijd voor je neus op het scherm van je mobiel staat?? Puur decoratie? Daar is het toch te onhandig voor. Nu is decoratie cq. een sieraad zelden handig, maar zo'n ding om je pols zit alleen maar in de weg. Zeker als ze de proporties uit het oog verloren zijn bij het ontwerp. Kortom onpraktisch, overbodig en zelden om aan te zien. En ik verspil d'r mijn tijd aan. Da's nog het meest absurde.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten