donderdag 28 juli 2016

Puzzelen

 Al niet met zo'n best gevoel over de dag in bed stappen en dan dromen over omvallende, eigenlijk omkiepende kamers agv sloopactiviteiten bij de buren. Niet direct helder, maar dat is nog te plaatsen. Maar dan gaat het verder over het vernuftig illegaal aftappen van mijn internetverbindingen door .... wederom de buren. En fel verzet als ik de aansluiting wil verwijderen.

 Dromen gaan met de tijd mee natuurlijk, net zoals wijnen 50 jaar geleden geen kiwi of mango tonen in hun bouquet hadden. Wat je niet kent, kun je niet benoemen. Maar het internet, dus, hoe moet ik dat duiden. In algemene termen? Iets met verbinden en/of contact? En dat dan weer fysiek met kabels. Of moet ik het meer individueel en privé bezien? Het is iets, waarvan ik niet blij ben, dat een ander er op meelift, ik hem of haar dat niet gun. Of voel ik me gecontroleerd?

 Niet zo eenvoudig te verklaren als die omkiepende kamer. Was het een instortende kamer geweest, dan was iets niet goed gedaan en moest het over. Maar de kamer blijft intakt, valt alleen op z'n kant. En niet uit zichzelf maar dank sloopwerk van de buren. Voel ik me niet op mijn plek? Heb ik het idee, dat me mijn leven hier niet gegund wordt? Ik kan me geen tekenen in deze richting herinneren. Maar iets zit d'r niet goed en dat kan best aan de opstapelende ergernissen van gisteren gelink worden. Het is plaatsbaar, wat ik van de internetassociatie niet kan zeggen. Of moet ik het zien, als verlangen om met rust gelaten te worden, om van dat deel van mijn wereld af te blijven? Als het belangrijk is, keert het wel terug en zien we verder.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten