zaterdag 25 januari 2020

Verworsten

 K*t teckel!! Vanochtend was ie al aan het jagen en vanavond moest ie zonodig achter Sissi aan. Ik maak nog eens knakworsten van die knakworst. En was hij het alleen, die achter de kat aanging, dan zou ik me niet zo druk maken. Met z'n halve gebit tegen de klauwen van de kat geef ik 'm niet zoveel kans. Maar zijn jachtgedrag enerveert de rest en Bobby, die niet aangelijnd is, gaat er dan als eerste achter aan. En hoe haast harmonisch ze binnen de poort met elkaar omgaan, zelfs in de tuin laten ze elkaar met rust, als Sissi de sprint inzet vanwege het gedrag van de teckel is alle herkenning en acceptatie verdwenen en is de kat prooi en prooi moet gevangen worden. Lukt dat Bobby voor de kat een veilig heenkomen heeft bereikt, dan geef ik geen cent voor de kansen van Sissi.

 En de knakworst op poten weet dat hij verkeerd is geweest, want hij kroop weg in de verst mogelijk hoek, toen hij me zag terugkomen met de gezusters. Het is weer 'ns goed gegaan, maar ik heb me nog niet zo lang geleden voorgenomen geen nwe kat meer aan de club toe te voegen, zolang dit gejaag aanwezig blijft. Waren de gezusters los geweest, waren ze er domweg achteraan gegaan. Niet zozeer vanwege de kat, maar vanwege het gedrag van de teckel. Ze denken niet "Wat doet ie?" of "Daar hebben we hem weer!". Nee, één groepslid triggert en de rest volgt zonder zich wat af te vragen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten