vrijdag 10 januari 2020

Retteketet

 Steeds meer uitspraken in de richting van het neerhalen van het Oekraïnse vliegtuig nabij Teheran dan nwe aanwijzingen voor een technische mankement. Na het 'geintje' boven oorlogsgebied in de Oekraïne nu dit weer. Je mag wel oppassen waar en wanneer je wel in een vliegtuig stapt. Voor iemand, die zo graag vliegt als ik, is het een enorme stimulans om onbezorgd die uitvergrote zetpil met vleugels binnen te stappen. Ook de net vrijgegeven interne communicatie van Boeing mbt de 737 Max met pareltjes als "Dit vliegtuig is ontworpen door clowns die zelf weer onder toezicht staan van apen" en "Zou mijn familie er niet mee laten vliegen" is hartverwarmend.

 Het is al erg genoeg, dat je rekening moet houden met een ongeluk, wat je, ik nauwelijk doe, als ik in de auto stap. Maar luchtdoelraketten zijn niet gemaakt om burgervliegtuigen neer te halen en vliegtuigbouwers zijn krankjorem als ze produkten als de 737 Max kost wat kost, en dat zijn dus al een paar honderd mensenleven, in de markt proberen te zetten ondanks vrgtkns en kritiek van eigen personeel. O ja, èn niet te vergeten de piloten die zo nodig een hele passagierslading moeten meenemen in hun zelfmoord. Wat een paar jaar geleden ineens 'in' was.

 Iran's ontkenning lijkt inmiddels moeilijk houdbaar, tenzij ze het als Poetin spelen natuurlijk. Ze kunnen altijd zeggen dat het niet zo is geweest, ook als er meer dan overtuigend bewijs is. En dat bewijs moet er inmiddels bijna zijn, anders zijn een hoop landen en diensten zich aardig voor lul aan het zetten.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten