vrijdag 17 januari 2020

Op stoom?

 ..... in China? In elk geval in een land met veel ruimte, lange treinen, hoge bergen en een hoop mensen. De trein ging dwars de hellingen op en ook weer naar beneden, door tunnels die meer op mijnschachten leken en over eindeloos lange viaducten op palen. Ik zat naast een oud mens, wat me aanraadde om mijn bagage in het daarvoor bestemde depot te brengen. Het depot leek geleid te woorden door een groep giechelende meiden. Leek me niet de juiste plek voor mijn bagage.

 Terug bij het oude mens wilde ik graag aan het middenpad zitten, maar dat weigerde ze. Iets met toiletbezoek waarop ze niet veel later ook verdwenen was. Net als mijn bagage. De trein schoot inmiddels door een soort halfpipe met links en rechts de hellingen bomvol met toeschouwers. De verrichtingen van de trein werden door enthousiaste kreten begeleid ....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten