dinsdag 21 januari 2020

Bevalling

 Een dubbele! Betalingen uitgevoerd en het laatste hout verwerkt. In feite zelfs 'n triple want alles ook weer opgeruimd. De zooi aangeveegd, de grootste brokken schors eruit gevist, de rest in zakken gedaan voor de vuilnisrondc van morgen. Plastic opgevouwen en met het dekziel hetzelfde gedaan. Mezelf overtroffen. In elk geval de mijzelf van de laatste jaren.

 Mooi. Mooier zou het zijn, als het niet bij een uitschieter blijft, maar ik me vaker versteld doe staan van mezelf. Het hoeft niet altijd met een gebroken rug en half afgevroren vingers. Het resultaat van het werk ziet er prachtig uit. Gehakt en gestapeld hout heeft altijd weer wat. Iets nostalgisch, al stookten we thuis op kolen, antraciet en eierkolen. Dan maar de vakantiehuisjes waar we als het ff kon een openhaard in wilden aantreffen. Of gewoon Frankrijk, maar dan zou ik het geen nostalgie noemen. De storm van 1999, die voor eindeloze hoeveelheden te verwerken hout zorgde, was meer het begin van het einde en dat net na het begin.

 Zo komen weer een hoop dingen samen en dat alleen omdat ik eens gedaan heb wat ik me voorgenomen heb en net ietsjes meer.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten