maandag 13 januari 2020

Doe(n/m)

 Lijnen gelegd, afspraken gemaakt. Deel van de week vastgepind. Hoef ik niet meer mee bezig te zijn. Gewoon doen nou. Dat 'Gewoon doen' moet weer meer de normaliteit worden. Zoals gisteren het stookhout geregeld, wat ik me deze winter niet meer zie hakken. Ik moet het eens narekenen, maar nauwelijks duurder dan als het in meters wordt aangeleverd en je vervolgens het zagen en hakken uitbesteed. Betekent, dat je je ongeveer 75 euro uitspaart, als je eerst twee dagen staat te zagen en vervolgens een week te hakken. Zo moet je natuurlijk niet rekenen, maar het is wel de simpele werkelijkheid. Binnenkort weer achter een splijtmachine aan.

 Me vandaag, naast al het vlotte geregel en het leuke boodschappen doen, weer mogen ergeren aan de domheid van verkopers. Het gaat natuurlijk nog steeds om de koptelefoon, draadloos, en de Tv. Ineens was het "Nee, natturlijk, dat kan niet", terwijl ik bij de aanschaf uitdrukkelijk naar die mogelijkheid gevraagd heb en het toen helemaal geen probleem was. Hoe dingen ineens anders kunnen zijn. Die lui hebben gewoon geen verstand van zaken en helaas ben je er wel deels van afhankelijk. Ze verkopen zaken, die ze zelf nooit hebben gebruikt, uitgeprobeerd of een demonstratie van gehad hebben. Zo is me ook al twee keer een type zak verkocht die "Echt heus, zeker weten in mijn stofzuiger past" en het dan toch zeker weten absoluut niet doet, dat passen. Tijd om andere kanalen aan te boren.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten