maandag 13 januari 2020

Dressuur ...

 Ook vanochtend de gezusters het ontbijt onthouden. Ze waren alles behalve onder de indruk. Ook de hele dag binnen zitten leidde niet tot een zichtbaar 'Mea culpa'. Ze vanavond wel gevoerd maar pas na het uitlaten. Een beetje krom, maar de hoop is, dat binnen nu en een week of twee tot hen doordringt, dat ze mee terug moeten komen, willen ze hun voer krijgen. En nee, natuurlijk laat ik ze voorlopig niet meer vrij, tenminste niet 'tot aan de poort' om ze dan rechtsomkeert te zien maken. Ook de commando's 'zit' en 'blijf' oppoetsen en 'Aan de voet' lijkt me een aardige nwe. Ook 'Hier!' mag op herhaling, want dat is er nooit goed ingegaan.

 Voorbeeldige honden zullen het nooit worden. Ben ik als mens ook niet. Ik zit niet op gedweeë viervoeters te wachten met slaafs volggedrag. Maar d'r zijn nou eenmaal een paar commando's waar Miep&Co zich gewoon aan te houden hebben. Het is jammer, dat de eventuele aankoop van de buren, waar de bewoner een goed jaar of zo geleden van is overleden, maar niet van de grond wil komen. Ook Mariana ergert zich aan het getreuzel, terwijl ze met haar broer in 24 niks anders doet. Maar daar wil ik het niet over hebben. Het grondstuk van de buren zou voor een deel een mooie speel- en uitloopplek van de honden kunnen zijn. Ze zijn energiek en mn met elkaar bezig, en dat is maar goed ook. Ik ben geen ballengooimachine....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten