vrijdag 17 januari 2020

Gegroeid

 Eindelijk de uitbreiding aangeschaft en dat op de niet door mij gewenste wijze, dwz zonder een fysiek iets in mijn handen gekregen te hebben. Ik heb betaald en gelukkig kon dat zonder PayPal maar in feite heb ik niets. Ja, een rekening. Gaat iets mis met mijn account, dan is de boel gewoon foetsch, vrees ik. Maar wat wil je, na dik zes weken zoeken en wachten wilde ik eindelijk wel eens zien wat SCS van mijn nwe thuisland gebakken had.

 De eerst indruk viel niet tegen. Een ritje over Craiova richting de Zwarte zee. Een stuk van die route heb ik afgelopen voorjaar zelf gereden. En de 'landmarks' waren niet te missen, zelfs de weg langs de Donau was herkenbaar. Je moet het verder wederom hebben van de sfeer tekening. Vlak of bergachtig, de eenbaanswegen, de dorpen, de verschillende typen bebouwing, de verkoop langs de weg, etc.

 Blijft jammer dat ze Sibiu niet meegenomen hebben. Ik twijfel nu waar ik mijn garage willen hebben. Cluj-Napoca, Brasov of Craiova. Het is een subtiel proces. Alledrie zijn ze niet de beoogde plek. Vormgevingstechnisch, ja dat ga ik niet uitleggen, zou het Craiova moeten worden, maar met die plek heb ik niet zoveel, is niet kenmerkend voor mijn nwe leven. Dat zou Cluj wel zijn. De plek waar ik steeds landde en opsteeg, in Hotel Victoria verbleef, mijn koffie dronk in Toulouse en at bij Via of Baracca. Hoewel ook meermaals bezocht kan Brasov daar eigenlijk niet tegenop, maar Cluj vervormt het garagebeeld. Tja, snap dat maar 'ns.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten