dinsdag 27 maart 2018

Wonderlijks

  Hoe kom je van het schoonmaken van een koelkast in Kroatië? En niet sec Kroatië maar de kuststreek en daarvan weer de eilanden. Het begint met de afwas. Muziekje erbij. Ergens vandaan komt de zin om de laatst overgeslagen koelkast aan te pakken. Onder het soppen van de glazen vlakverdelingen, waar ik -by the way- niet zo enthousiast over ben, gaan de gedachten aan de wandel. Iets met weg willen. Steden passeren de revue. Enthousiasme borrelt op en knalt direct tegen het feit van een verbouwing op en de moeilijke controleerbaarheid van de honden, als aan de achterkant alles open ligt. Ff een 'Grrrr' om vervolgens leuk door fietsen gedreven door zuidelijke zon, toeristische activiteit, bijzondere ervaringen en de mogelijkheden die te herhalen.

 Zoiets moet het wel geweest zijn. Pin me er niet op vast, ik steek mijn handen er niet voor in het vuur. Maar sinds ik in 2013 weer terug in Korcula ben geweest, speelt de plek alleen meer ipv minder door mijn hoofd. Ik zou willen weten, waar 'm dat in zit. Niet dat ik daarvoor terug moet, maar kwaad kan het natuurlijk niet. Korcula, is het niet dit jaar, en die kans is verwaarloosbaar, dan zie ik me daar in 2019 weer vertoeven. Misschien in het plaatsje zelf, misschien/waarschijnlijker in Lumbarda en dan vanaf Triëst met de boot. Het is een van de weinige herinneringen in mijn leven die me maar blijft kietelen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten