vrijdag 16 maart 2018

Belazerend

 Je stopt er twee avonden aan uren in, probeert alle nog niet ontdekte hoeken en gaten te vinden, lijken te vermijden en de gezochte hoofdpersoon ongemoeid te laten, want je moet gaan zien wat hem in de huidige toestand heeft gebracht en daar was het de vorige keer niet van gekomen, omdat je hem gemakshalve had uitgeschakeld zonder te doden en dan zo tegen het eind van de missie zie je dingen, die je je niet niet kunt herinneren en bij de start van het volgende niveau niet zijn, wat ze hadden moeten/kunnen zijn en de vorige keer ook waren.

 Niet de eerste keer dat je eigenlijk niet moet doen, wat je in feite door het spel opgedragen wordt, maar deze keer wel op een erg cryptische manier naar wordt verwezen. Met een soort instrument switch je tussen heden en verleden met als een waarschuwing, dat veranderingen in het verleden gevolgen hebben voor het heden. Handig om de vroeger aanwezige bewakers te omzeilen/uit te schakelen. Maar dus ook om te voorkomen wat de hoofdpersoon in het ongeluk heeft gestort, terwijl je net aan de opdracht bent begonnen om erachter te komen wàt 'm in dat ongeluk heeft gestort.

  Ach ja, weer een avond van de straat gebleven. En dan na vier keer doorspelen bij het resultatenoverzicht moeten constateren, dat je nog steeds niet alles hebt gevonden, wat er te vinden was en dus ws niet geweest bent, waar je wel had kunnen komen. Bij een heden en verleden dat beide in twee verschillende versies bestaat afhankelijk van je acties en keuzes levert dat natuurlijk genoeg mogelijkheden op.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten