zondag 25 maart 2018

Tijdelijks

 Geen datumfunctie, dus ook geen automatische aanpassing aan de zomertijd.

 Zomertijd. Vind ik daar iets van? Ik ben er nauwelijks mee bezig. Vandaag zelfs geen moment totdat ik het verschil in tijd registreerde tussen oven(s) en foon. Dat ik nu in feite om zes ipv om zeven uur opsta, daar moet ik bewust bij stilstaan anders ontgaat het me. Het was licht. Het blijft licht. En zeven uur is zeven uur op het mobiel. En dat uurtje langer licht in de avond? Ach, dat duurt minstens een maand en misschien langer, voordat je daar gebruik van maakt en dan is het gewoon zo en niks bijzonders.

 De hele discussie nooit zo begrepen en me er dus ook nauwelijks tegenaan bemoeid. Hetzelfde geldt voor de afschaffing ervan, die naar het schijnt in de lucht hangt. Weer zo'n puntje waar 'Europa' zich mee meent te moeten bemoeien. Ach, als de programmeurs het maar op tijd weten en in een update inbouwen, dan zal het mij verder een worst wezen. Het scheelt wat klokken verzetten, die niet vanzelf de switch weten te maken. Meer niet.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten