vrijdag 16 maart 2018

Nachtfilm

 Ondanks een vele malen minder opgefokte spelbeleving verdwijnt zo'n avond door digitale werelden struinen niet zo 1, 2, 3 van je netvlies, als je onder het dekbed kruipt voor je nachtrust. Weliswaar zonder naargeestige bijverschijnselen maar toch verwonderlijk, dat je volledig wakker met open ogen de complete scènerie geprojecteerd ziet en dat (natuurlijk?) op de raampartijen met hun voordurend wisselend lichtspel. Een authentiek ingekleurde animatie met personen en achtergronden. Geen kopieën maar herkenbare nwe versies. De kleurrijk rode jasjes van det officiersuniformen, het gedateerde meubilair, etc.

 Ik heb me dat een tijd aangezien. Ogen open, ogen dicht. Beetje meer het ene en dan weer het andere raam. Tenslotte me maar omgedraaid en de ogen dicht gehouden. Had ik verder willen spelen, was ik wel achter de computer blijven zitten. Die harde schijf is een stuk betrouwbaarder.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten