vrijdag 23 maart 2018

Sneeuwvrij

 Twee dagen geleden 5 cm. Gisteren 10 cm. En vanochtend nog meer sneeuw. Dat is niet wat ik me bij het voorjaar voorstel en me de afgelopen drie jaar is voorgeschoteld. De ooievaar had het zich ws ook anders voorgesteld. Gisternacht dook het kwik zelfs tot -6 onder nul. Mag hopen dat het beest geen spijt heeft van zijn vroege aankomst. Hoog in de lucht zal het ook niet bepaald warm zijn, dus die temperatuur zal niet het probleem zijn, als het bij 'ns een keertje blijft. Voedsel vinden wordt een stuk vervelender met die 10-15 centimeter dikke sneeuwlaag. Het gaat geen weken blijven liggen, dus misschien valt het allemaal wel mee voor het arme beest.

 Zelf vanochtend de afspraak voor mijn APK geannuleerd. Twee uur rijden in dit soort omstandigheden zonder dwingende noodzaak is vragen om problemen en gaat een stuk meer tijd kosten. Het duurt zeker tot bij twaalven voordat de wegen redelijk vrij zijn en dan zou ik er moeten zijn ipv vertrekken. Drie keer een heuvelpas over is al niet aanlokkelijk in dit weer en de doodverachting, waar menig bestuurder hier mee gezegend is, pareer ik liever onder betere weersomstandigheden. Ik stort me wel op de huishoudelijk bezigheden.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten