zondag 4 maart 2018

Overval

 Verstoorde ochtend. Kan daar, naar gebleken is, niet zo goed tegen. Stond ineens de vrouw van de priester aan onze poort met een verhaal over een onverwachts bezoek van een zanggroep en dat 'als ik ooit naar de kerk wil gaan, ik dat het beste nu kan doen'. Sta je dan met je hoofd in blogsferen en nog lang niet toe aan meer mensen om me heen dan Mariana, die al een uur naar de kerk en dus weg was.

 Nu is het een gek, vrolijk en volgens mij zeker niet doortrapt type die vrouw, maar zo'n uitnodiging, waarvoor ze dus speciaal bij mij langs is gekomen of minimaal bij onze poort is gestopt, is nauwelijks te weigeren. Misschien had ik het moeten doen en was ik direct verlost geweest van priester's voortdurend pogen om me in de kerk te krijgen. Niet gedaan maar gegaan.

 Met snel stijgende en later weer wegzakkende tegenzin mijn schoenen aangetrokken, het blog afgesloten, honden het huis uit gezet, koffiemachine schoongemaakt (zou ik normaal gesproken vergeten zijn), jas aangetrokken en kerkwaarts getogen. Was niks bijzonders aan aan dat gezang, maar dat is natuurlijk een kwestie van smaak en ik kan geen vergelijk maken met de vaste zangers, die nu door het koor overbodig gemaakt waren.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten