zondag 4 maart 2018

Grafstemming

 Ergens aan het eind van de middag schoot door mijn hoofd "Hoelang loop ik nog op deze aardkloot rond?" Niet gepaard gaande met welbekende fysieke reacties van welke aard dan ook, gewoon, zeg maar als nuchtere vraag. Van die dagen/momenten waarop je je oud en vooral versleten voelt. Gisteravond was ik al niet zo vrolijk en constateerde ik -net in bed-, dat ik drank nauwelijks meer verdraag, lang doorgaan me moeite kost en het de ooit vanzelfsprekende vanzelfsprekendheid mist, mijn conditie achteruit holt, het lijf verstijft en het geheugen slijtage cq onbereikbare plekken begint te vertonen. Ik vroeg me af wat nog meer kan aftakelen, maar ben voor het antwoord in slaap gevallen.

 Meer nog dan aan je conditie, zul je moeten werken aan je mentale incasseringsvermogen. Waar ouder worden nog zo z'n positief te verdraaien kanten had, is aan oud worden niks leuks aan en dan toch de lol van het leven blijven inzien. Heb je daar cursussen voor, die verder komen dan het tellen van je (resterende) zegeningen?? Iets à la 'Opgewekt richting de kist!'? Misschien tijd om me op wat klussen te gooien en zo mijn getob om de tuin te leiden? Morgen maandag. Ideaal moment om woorden in daden om te zetten.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten