woensdag 29 juli 2020

Tranentrekkers

 Tjeee. Het is een verdomd goed uienjaar dit jaar. Het zag er al veelbelovend uit, maar het is echt zo. Uien van het formaat 'één is te weinig en twee is teveel'. Zelfde uien, zelfde leverancier als vorig jaar. Daar kan het niet aan liggen. Het zeiknatte voorjaar dan? Kan ik me moeilijk voorstellen. Maar flinke uien dus en weinig rotte appels. In aantal en grootte laat dit seizoen het vorige ver achter zich. Jammer, dat ik nu niet weet waar het aan heeft gelegen. Volgend jaar maar weer afwachten dus.

 Wat met de bonen mis is gegaan, haal ik bij de uien binnen. Het is, dat je uien niet als bonen kunt eten. Het wordt het jaar van de uien, wortels en tomaten. Hoewel die laatsten nog een stuk beter moeten kunnen en ook duidelijk is waar dat vandaan moet komen. De rest is maar matigjes of zo snel gegaan, dat ik het niet bij heb kunnen houden. Het houdt de boel verrassend.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten