donderdag 23 juli 2020

Legen

 Mijn handen al vol aan mijn beide halfwas diepvriezers van de koel-vriescombi's in de keuken sleept al meer dan een jaar zo'n oversized exemplaar in 24 mee in het streven de inhoud te verwerken. Ik had tot voor kort, gisteren om precies te zijn, het idee, dat slecht een deel van de inhoud van die bak aan Mariana toebehoorde. Blijkt dat zo ongeveer voor alles te gelden. Mn vlees, cantharellen, walnoten èn kippen, veel kippen. Alles uit de tijd dat haar moeder nog leefde. Inmiddels bijna drie jaar geleden.

 Mariana al diverse keren gevraagd om haar deel, wat dus zo ongeveer de hele inhoud betekent op te ruimen en dus weg te doen. Dat schiet niet op. Ik kan me voorstellen, dat je tegen zo'n opruimactie aanhikt maar alles wat er in die diepvriezer zit, is, laat ik het voorzichtig stellen, oa niet zo best verpakt. Kippen in plastic boodschappen tassen, gehakt ik onafgesloten plastic zakjes. Het is, dat het ws niet bedorven is, maar van de smaak hoef je niet veel meer te verwachten.

 Toch maar eens zien of er met een hoop kippensoep maken en gehaktgerechten waaraan een berg pittigheid is toegevoegd nog iets van valt te maken. Ik snap dat gewoon wegkieperen zonde lijkt, maar dit is ook maar afwachten of het na een het nodige extra werk nog iets smakelijks oplevert.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten