dinsdag 21 juli 2020

Afronden?

 Vandaag een tuindag. Ik heb het me gisteren zelf beloofd en beloftes moet je itt een beetje Zuid- Europees land in EU-verband wel nakomen. Er zijn alweer delen die de aandacht hard nodig hebben en voor de rest is er altijd wat tot voldoende te doen. Even de wereld en als het kan ook mezelf vergeten. Zo heel langzaam kijken de wintervoorbereidingen om de hoek. Het is vloeken in de kerk, bijna nog erger dan pepernoten in juli, maar het feit is er.

 Nog een paar weken en de ochtenden zullen eerder koud dan fris zijn en de ooievaars naar zuidelijkere streken vertrokken. Dan eindigt langzaam maar zeker het actieve seizoen. Er is zeker niet niks gedaan, maar ook bij lange na niet wat ik me bedacht had. Zelfs al heb ik me dat bedenken verboden. Eerst de nazomer straks en dan proberen om de opgeleefde activiteit mee het winterseizoen in te nemen. Genoeg binnenwerk tenslotte. Wel langzaam zaak om toch een beetje te plannen en te bedenken wat ècht moet voordat de zomer aan z'n winterslaap begint.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten