dinsdag 14 juli 2020

Net niet!

 Zooooooo, dat leek wel betaald werk vandaag. Vloeken in de kerk, mag je wel stellen. Foute bezigheden. Maar foute bezigheden zijn vaak best lekker. Dan maar een baan gaan zoeken? Denk niet, dat dat zo bedoeld is. Laten we het sec bij de feiten houden. Veel gespleten. Meer dan ik me vanochtend had bedacht en was die nieuwsgierige pipo niet langs geweest en Mariana ietsje minder gastvrij met allemaal drank had gereageerd, had ik niet anderhalf uur verloren en was ik zowaar ws klaar geweest.

 Ik heb er niks tegen dat mensen nieuwsgierig zijn. Het vreemde geluid bij nummer 13 was 'talk of the town' de afgelopen dagen. Maar je nieuwsgier bevredigen is vijf minuten kijken en weer wegwezen. Niet de hele familie doorlichten, het dorp ordenen naar levenden en doden en dan ook nog een keer gaan redetwisten over welke weg je het best naar Boekarest kunt nemen. Anderhalf uur en nog was enige aandringen nodig om de man weer de straat op te krijgen. Ik had natuurlijk ook gewoon de splijtmachine kunnen aanslingeren, dan was het kletsen vanzelf wel verstomd. Maar dat vond ik iets te ver gaan, al neigde ik er gaandeweg wel naar, moet ik bekennen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten