donderdag 16 juli 2020

Bijbenen

 De tuin wenst aandacht. Ik voel me bijna schuldig, maar gelukkig helemaal niet. Morgen weer. Altijd dat heerlijk morgen weer. Alles wat je in de tuin doet is nooit genoeg. Erger dan een beetje vrouw. Ik ben met plezier in de tuin bezig. Met vrouwen trouwens ook. Maar als je het ene voor elkaar hebt, is het aan andere kant weer mis. Je kunt je geen 'off'-dag permitteren. Ongeacht of die aangestuurd wordt door de omstandigheden, je fysiek of van tussen de oren. En al helemaal niet samen. Dan moet je weer ff tegen de klippen op en daar heb ik niet altijd zin in. Het moet als het ff kan tenslotte leuk blijven. Meters maken uit noodzaak hoort daar niet bij.

 Met een beetje geluk kunnen we morgen een stevig ruk in de goede richting aan de tuin geven. Ik weet, ik weet. Dit heet plannen maar is ook best een beetje overmacht. Achterstand laten oplopen is het stomste wat je kunt doen. Ik weet er alles. En het hoeft natuurlijk niet direct een hele dag te kosten. Afwisseling, daar gaat het om.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten