vrijdag 10 april 2020

Zat

 Ik ben het zat. Niet voor het eerst en ws ook niet voor het laatst. Gezien de periode, die we nog te gaan hebben, zullen er nog zat momenten volgen waarop ik het zat ben. Maar wat schiet je er mee op? Weinig. Ik kan me bezatten. En dan? Dan ben ik het ws snel zat dat ik me bezat. Het lost tenslotte niks op, al zijn hier de mensen (natuurlijk!) ervan overtuigd, dat sterke drank helpt bij het desinfecteren van je binnenkant. Net zoals knoflook eten door menigeen wordt geadviseerd.

 Voor vandaag hou ik het voor gezien. De hooikoorst is meer dan voldoende hout tussen mijn spaken. Veel verder dan de verplichte nummers ben ik niet gekomen en voor nog meer ellende bedank ik ff. Bovendien weet ik met de hooikoorts waar ik aan toe ben en dat is bij Covid-19 nog maar afwachten. Vooralsnog geen verhalen over Agnita gehoord. Wat op zich weinig zegt, maar waar je het mee doen moet.

 Meer en meer mensen lopen met mondkapjes om. Steeds vaker versies uit de huisnijverheid. En wat ze er nou precies mee denken te voorkomen is me ook niet duidelijk. Behalve het vrijwel standaard vrij laten van de neus, zag ik vandaag iemand met kapje uit z'n auto stappen, een winkel binnenlopen en het kapje afdoen .... Tja, zo het al niet enkel psychologisch is, gaat het op die manier natuurlijk geen nut hebben.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten