zondag 5 april 2020

Leerstof

 Zondag en foei, foei in de tuin bezig geweest. Heerlijk stil. Geen buren buiten bezig. Nog een vierkante meter of anderhalf en P1 is klaar voor gebruik. Na twee bedekt geweest te zijn met een zeil en een berg sloop hout mag er eindelijk weer vanalles groeien en bloeien. De categorie onkruid was alvast begonnen, maar is inmiddels weer opgeruimd.

 Wat daar in de grond gestopt gaat worden is nog niet duidelijk. Ik mis het overzicht. Moet administratie gaan voeren om het rouleren naar behoren te laten functioneren. Ben de draad weer ff kwijt. Hoe was het ook weer?

 1. Wortelgewassen
  wortels, bietjes, uien, sjalotten, knolvenkel, pastinaak, knolselderij, knoflook

 2. Bladgewassen
  sla, andijvie, spinazie, prei, peterselie, kervel, selderij, veldsla

 3. Peulgewassen
  erwten, peulen, bonen, tuinbonen

 4. Koolgewassen
  rode kool, spruiten, broccoli, koolrabi, radijs, rammenas

 5. Vruchtgewassen
  tomaten, pepers en paprika’s, maïs, augurk, aubergines, courgettes

 6. Aardappelen ??

 7. Aardbeien ??

 Ik mix nog teveel, iets wat je trouwens geadviseerd wordt ivm de ongediertebestrijding. Voordat ik in dat geheel mijn eigen weg heb gevonden zal nog wel ff duren. Zou leuk zijn als me die tijd wordt gegeven.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten