zondag 19 april 2020

Achteruit

 Van kwaad tot erger. Vooruitgang in de verkeerde richting. Het weet me niet te overvallen. Herken de symptomen, ook als die niet altijd precies hetzelfde of in dezelfde volgorde verlopen. Het fysieke gedoe ff links laten liggen en soep/bouillon en stew (wat is dat in correct Nederlands behalve een éénpansgerecht?) klaar gemaakt. 'Stoofpot 'by the way. Mariana maakt straks de soep af en de stoofpot gaf me twee uur speelruimte voor de finishing touch. Direct het bed in gedoken. Voor de gein de temp genomen. Mooi koorts. Wat is dat nu weer? De oude bekende maakt de meeste kans. Iets van een griep behoort ook tot de mogelijkheden maar is twijfelachtig. En covid-19 is niet onmogelijk maar toch erg onwaarschijnlijk.

 Loop nou -godverju- al vanaf dinsdag te klooien met mezelf. Daar word ik chagerijnig van en als ik chagerijnig ben, valt er weinig met me te genieten. Die 1,5 mtr adviseer ik op deze momenten met nadruk. Ook geen onnozele vrgn stellen aub. Niet steeds vrgn hoe het met me gaat. Èn ook niet of je iets voor me kunt doen. Volledig negeren gaat een beetje te ver, maar links laten liggen is een goed alternatief. Ik trek me weer terug uit het huiselijke verkeer. Hup bij de knuffels, die kletsen tenminste niet.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten