zondag 22 juli 2018

Onafhankelijkheid

 Met het tijdelijke prachtige weer zou ik in de tuin bezig moeten zijn ipv op het toetsenbord te roffelen. Maar ja zo werkt dat niet bij mij en heeft het volgens mij nooit gedaan. Ik doe waar mijn hoofd naar staat of zin in heb of gewoon bedacht heb, dat het gedaan moet worden. En de ochtend is voor koffie en internet ongeacht het weer, de politieke toestand in de wereld of het geworstel met mezelf. Als iets zich aan iemand aan zou moeten passen, zou het het weer aan mij moeten zijn. De zon moet er vanaf zeg 14:00 uur zijn tot ondergang. Dan heb ik er iets aan. Maar precies over die periode hebben het weer en ik momenteel een serieus verschil van mening. Eerder is het weer niet van belang, hooguit voor mijn psyche, maar ook dat is maar een bijzaak.

 Het zou een aardig rommeltje worden, als ik mijn doen en laten zou laten afhangen van, nog meer zou laten afhangen van de weersgesteldheid. Ook nu sta ik niet in de tuin of schilder de poort als het regent, maar ga er ook niet à la minute mee aan de slag als de zon door de regenestafette weet heen te breken. Alles op z'n tijd. R&R. Intentioneel dan wel te verstaan, want lukken doet het maar met moeite, ook als ik mijn pet niet naar het weer laat hangen. Het zijn net de ochtenden die mijn bestaan enige vastigheid geven. De rest van de dag blijft 'van de hak op de tak'-werk.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten